I'm 27!!


May God Bless Me .. Im turn 27 yesterday..

posted under | 7 Comments

Lagu Raya Hujan


Salam Lebaran buat semua.. semoga berbahagia di samping keluarga tercinta, ampun maaf dipohon sekiranya ada tersalah bahasa dan kelakuan..

Lagu raya indie.. dari Hujan + Raihan, Jom Layan

posted under , , | 1 Comments

Ada Apa Dengan 16 September




Kalo nak tau 16 September merupakan " Hari Malaysia". Kat sini aku sertakan info yang aku dapat kat wikipedia...

" Hari Malaysia disambut pada 16 September setiap tahun untuk memperingati penubuhan persekutuan Malaysia di tarikh yang sama pada tahun 1963. Ia menandakan penyertaan bersama Malaya, Borneo Utara, Sarawak, dan Singapura bagi membentuk Malaysia.

Pembentukan persekutuan baru ini dirancangkan berlaku pada 1 Jun 1963 namun kemudiannya ditangguhkan ke 31 Ogos 1973 bagi membolehkan ia disambut bersama-sama dengan sambutan hari kemerdekaan ke-6. Beberapa isu berkaitan dengan bantahan Indonesia dan Filipina untuk pembentukan Malaysia memperlambatkan pengisytiharan ke 16 September pada tahun yang sama. Penangguhan itu juga dibuat bagi membolehkan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu memperuntukkan masa membuat referendum di Borneo Utara (kini Sabah) dan Sarawak.

Hari Malaysia merupakan cuti am di negeri Sabah dan Sarawak. Ia bukan merupakan cuti am di Semenanjung Malaysia. "

Sesungguhnya aku amat bersyukur kerana dilahirkan di bumi Malaysia yang permai ini. Amat sedih bila ada dikalangan bangsa serumpun bertindak keterlaluan membakar Jalur Gemilang, memberi nama gelaran yang hina kepada negara kita, aku malas nak mengulas lanjut berkenaan isu berkenaan , pada aku golongan yang bijak takkan mudah melatah dek isu-isu remeh, yang penting bertindak bijak bukannya bercakap banyak.Kepada semua rakyat Malaysia aku ucapkan " Happy Malaysia Day".


posted under | 1 Comments

Kad Raya


Masihkah anda menghantar kad hari raya? Sekarang dah tak macam dulu-dulu. Penggunaan kad raya dah semakin berkurangan, Cuma di kalangan syarikat-syarikat, orang-orang bisnes je yang masih hantar kad raya, sebagai tanda ingatan kepada pelanggan dsb.. Tahun ni, aku dapat 2 keping je.. Kalo zaman sekolah dulu..hehe siap bole wat deco kat dinding.. Rindu je kemeriahan raya pada zaman kanak-kanak dulu,

posted under | 1 Comments

SINOPSIS EPISOD "NUR KASIH"


episod 1


Di Mesir, Aidil bersolat menadah tangan untuk berdoa. Di Australia, Adam sedang
belajar dikelilingi kawan-kawan dan tin-tin beer, hilai ketawa. Ustaz Hassan dikejutkan
isterinya Hjh Khadijah lalu doktor menerangkan apa yang telah diketahuinya. Hayatnya
telah sampai ke penghujung. Penyakit yang dihidapinya tidak dapat diubati lagi. Dia
senyum dengan tenang dan menutup matanya lagi. Aidil mengucapkan selamat tinggal
kepada kawan sekuliahnya setelah mereka tamat pengajian. Aidil menerima panggilan
telefon dari Hjh Khadijah menyampaikan berita tentang ayahnya. Adam pulang ke hostel
dan mendengar suara ibunya dari mesin pesanan suara, dia kaku tiada reaksi. Di stesen
keretapi Kuala Lumpur Aidil menunggu ketibaan Adam. Tiada bayang-bayang Adam.
Aidil kecewa dan menaiki keretapi. Adam tiba dan duduk di sebelah Aidil. Mereka
berpelukan, keretapi meluncur laju. Aidil dan Adam tiba di Kuala Kangsar dan
pandangan mereka tertumpu pada seorang gadis jelita, Nur Amina.

episod 2

Pandangan Aidil dan Adam membuat Nur berpaling. Aidil mengalihkan pandangan dan
mengajak Adam mencari teksi. Nur menghantar temannya, Nabila yang melanjutkan
pelajaran ke universiti. Rasa terkilan terpancar diwajahnya. Hati Adam berbisik
sangkanya tidak akan pulang lagi. Hjh Khadijah gembira akan kepulangan anak-anaknya.
Aidil menapak ke masjid mencari bapanya dan dia melihat Nur berjalan ke masjid.
Melihat bapanya, Aidil sebak dan salam tangannya. Selepas solat, Ustaz memberi salam
pada imam Abu Bakar sebelum melangkah pulang bersama Aidil. Adam resah, dia
mengucup tangan Ustaz, kelu tidak tahu bagaimana memulakan bicara. Hubungannya
dan ayahnya sudah lama renggang. Ustaz bersyukur dia sempat melihat anak-anaknya
sebelum dia pergi. Ustaz menyoal Aidil siapakah wanita solehah yang menjadi
pilihannya? Aidil menjawab Nur Amina pilihannya dia mempunyai ciri isteri mithali.
Tanpa diduga, Ustaz melakukan sebaliknya menghantar rombongan meminang Nur
Amina sebagai isteri kepada Adam.

episod 3

Tindakan Ustaz Hassan mengejutkan semua. Nur belum bersedia untuk menjadi seorang
isteri kerana ingin meneruskan pelajarannya. Pak Imam berkata jodoh telah ditentukan.
Adam cuba menolak, tapi dihalang ibunya. Aidil tidak mengerti kenapa ayahnya telah
membuat keputusan ini. Dengan lembut Ustaz Hassan berkata Aidil anak yang soleh
yang dapat memilih calon isteri dengan tepat, yang dapat membimbing keluarga. Adam
tidak dapat melakukan semua itu. Dia perlukan seorang isteri mithali, Nur Amina di
sampingnya. Upacara perkahwinan Adam dan Nur berlangsung, dalam sekelip mata tiga
hati berkecai. Aidil yang mengharapkan cinta Nur, Nur yang mahukan meneruskan
pelajarannya, dan Adam yang mahu mengahwini teman wanitanya, Katrina. Tapi ada
yang gembira. Sarah yang telah lama menaruh hati pada Aidil gembira kerana ikatan
kekeluargaan mereka semakin rapat dan seterusnya dapat merapatkan dirinya dengan
Aidil. Aidil menjadi saksi pernikahan adiknya, walaupun hatinya sendiri remuk.

episod 4

Malam pertama Adam dan Nur, Adam berterus-terang ini keputusan ayahnya dan dia
tidak mempunyai apa-apa perasaan terhadap Nur. Mereka hanyalah mangsa keadaan
dan penceraian akan berlaku pada masa yang sesuai. Nur terkejut, malu, marah dan
kecewa. Ketika Adam 17 tahun dia kacak dan cerdas. Sewaktu Nur 13 tahun dia menjual
kuih kanak-kanak nakal datang mengejeknya dan Adam menyelamatkannya. Aidil tidak
dapat tidur terdengar esakan perlahan Nur. Hari esoknya Nur dan Adam berpura seperti
segalanya adalah baik-baik belaka. Aidil meminta Adam supaya tidak mensia-siakan Nur.
Adam menjelaskan dia telah menerangkan semuanya pada Nur pada masa yang sesuai
“lakonan” ini akan dihentikan dan mereka akan menjalani hidup masing-masing. Hjh
Khadijah dapat merasakan apa yang sedang berlaku dalam rumahnya ada tiga insan
yang terluka. Dia berbincang dengan suaminya adakah tepat keputusan yang telah
dibuat? Ustaz yakin keputusan ini terbaik untuk semua. Ustaz Hassan akhirnya
meninggal dunia.

episod 5

Setelah pemergian Ustaz, Adam berkeputusan untuk kembali ke Australia tapi hatinya
berat. Adam nekad beritahu ibunya dia mahu sambung pengajiannya. Ibunya merelakan
pemergiannya bersama Nur. Adam beritahu Aidil keinginannya untuk pergi ke Australia
tanpa Nur. Aidil marah akan perbuatan Adam. Nur terdengar perbualan itu. Adam
masuk ke bilik, mengingatkan Nur akan janji mereka, Nur berkata dia tidak pernah
bersetuju. Adam marah dan tegur mereka seperti langit dan bumi, berbeza dari segala
segi. Hati Nur tertusuk akan kata-kata Adam. Paginya, Nur tinggalkan rumah dan
ucapkan selamat tinggal pada keluarganya. Dia biarkan mereka berfikir yang dia akan
pergi bersama Adam. Dia terima sepucuk surat, pinjaman pendidikannya telah pun
diluluskan. Adam mengucapkan selamat tinggal pada ibunya. Bila Ibu menanyakan Nur,
Adam mahu berterus-terang, tapi Aidil berjaya berdalih. Dia kunci rahsia mereka dan
teruskan hidupnya mengharapkan cinta yang tidak tiba.

episod 6

Di Australia, Katrina anak kacukan tidak pernah hidup sebagai seorang Muslim. Selepas
kematian ibunya pada usia 10 tahun, dia kehilangan satu-satunya kaitan dengan Islam.
Dia jatuh cinta pada Adam kerana dia mengisi kekosongan hatinya sejak kehilangan
ibunya. Adam mahu tinggalkan semua pengalaman pahit di Malaysia dan mulakan hidup
baru. Dia menikahi Katrina dan berteraskan cinta istilah agama tidak pernah muncul
dalam kehidupan mereka. Adam hanyut dengan hidup ini, dan lupa dia masih
beristerikan Nur. Nur berhijrah ke KL dan berjaya menjejaki temannya. Nur
menceritakan segala-galanya dan meminta temannya itu merahsiakan perkara sebenar.
Kos pendidikannya tidak cukup untuk sara hidupnya. Nur mengajar mengaji untuk
menampung perbelanjaannya. Aidil meneruskan kerjayanya di mahkamah syariah
negeri. Ibunya merasakan kemurungannya dan menasihatinya supaya merelakan. Ibu
menawarkan untuk mencari jodoh buat Aidil, tapi dia belum bersedia.

episod 7

Nur tidak pandang lelaki lain kerana dia masih seorang isteri. Dia dicap sombong tapi
Nur tidak pedulikan cakapan orang, matlamatnya hanya sebuah ijazah. Adam dan
Katrina terus hanyut dalam dunia mereka. Mereka dikenalkan kepada penuntut baru
dari Malaysia, Nur namanya. Adam pucat dan Katrina pelik akan reaksi suaminya.
Rupanya bukan Nur Amina. Rasa bersalah menyelubungi Adam. Dia melupakannya
dengan minum arak. Kuliah Nur hampir selesai, dia akur masa untuk berterus-terang
dengan keluarganya. Aidil dijemput memberikan ceramah di UIAM. Dia bertemu dengan
Nur yang cuba melarikan diri tapi Aidil berjaya menegurnya. Nur malu dengan apa yang
terjadi. Aidil kata dia telah merahsiakan semuanya. Dia harus selindung perasaannya
yang sebenar dan berkata dia lakukannya atas rasa tanggungjawab. Sejak pemergian
Adam, tiada berita. Dia sendiri hantar e-mail gembira pada ibunya, seolahnya dari Adam
dan Nur. Setelah itu Aidil dan Nur berutus surat dan ini eratkan persahabatan mereka.

episod 8

Adam kini seorang arkitek yang berjaya, tetapi merasakan jiwanya kosong. Dia gembira
Katrina mengandung, fikirnya zuriat akan mengisi jiwanya yang tandus. Tetapi mereka
terlibat dalam kemalangan yang teruk, kandungan anak Katrina mati dan dia akhirnya
tidak dapat mengandung lagi. Adam dihukum penjara 3 bulan kerana memandu dalam
keadaan mabuk. Nur berjaya di menara gading, dan Aidil cuba menghubungi Adam
untuk membebaskan Nur dari ikatan yang tidak bertali ini tapi Adam tidak dapat
dihubungi. Tiga bulan di penjara, Adam sedar hidupnya yang jauh terpesong. Sebaik
bebas, Adam mengambil keputusan untuk pulang ke Malaysia, Katrina yang
kemurungan setelah kehilangan bayinya, bersetuju

episod 9

Adam menghantar e-mail pada abangnya yang dia akan pulang, tapi Adil tidak buka
pesanan tersebut hingga beberapa hari selepasnya. Sebaik membaca e-mail tersebut,
Aidil bergegas ke kampung untuk menghalang Adam dari cerita perkara sebenarnya
pada ibu. Aidil berkongsi pada Adam apa yang berlaku sepeninggalannya dan rayu Adam
menyimpan rahsia sementara waktu. Adam memperkenalkan isterinya Katrina pada
Aidil yang tersentap, tapi masih cuba senyum. Pada hari yang sama, Nur juga pulang ke
kampong ingin berterus-terang pada bapanya. Nur terperanjat bila diberitahu oleh
adiknya Sarah, Adam ada di rumah ibunya sekarang. Nur bergegas kearah rumah Adam
dan bingung kenapa dia meneruskan kepura-puraan ini. Adam pinta Nur berikan
peluang untuknya menebus kesalahannya dulu.

episod 10

Aidil memberitahu Adam tidak adil baginya untuk muncul semula dan harapkan untuk
kembali dengan Nur, terutama kini dia sudah beristerikan Katrina! Adam mengakui yang
dia memerlukan Nur. Hidupnya kini terumbang-ambing. Dia menceritakan pada Aidil
kehilangan anaknya. Aidil simpati, berbelah bagi, dia mahu adiknya pulang ke pangkal
jalan tetapi dia takut kehilangan Nur sekali lagi. Nur mengadu pada Aidil yang dia keliru,
tetapi Aidil nasihati untuk megikut kata hatinya. Sarah melihat perbincangan mereka
dan rasa cemburu menyelubungi dirinya. Adam bertanyakan Nur kali kedua tapi
jawapan Nur tetap sama. Tidak. Nur memberitahu Adam mungkin belum masanya untuk
jelaskan Ibu perkara sebenar, dan ia tidak bermaksud dia akan menerima Adam. Dia
sudah ada tawaran pekerjaan di KL dan dia akan teruskan hidupnya seperti selama ini
tanpa Adam. Sementara itu Katrina tertanya-tanya apa yang telah berlaku dan bila dia
akan berjumpa dengan keluarga Adam.

episod 11

Nur bekerja di sebuah firma arkitek. Selang beberapa minggu, dia diberitahu akan
mendapat bos baru. Bagai terhenti jantungnya bila mendapati bos tersebut adalah
Adam. Nur ingin meletakkan jawatan, tapi Adam menghalangnya. Kalau begitu sekali
Nur membencinya hingga tidak sanggup memandangnya, maka dia yang akan pergi. Nur
hairan, kenapa Adam lain benar dari dulu. Nur buat keputusan untuk meneruskan
kerjanya. Adam semakin tertarik dengan isterinya ini. Sementara itu hubungannya
dengan Katrina semakin renggang. Katrina mahukan belaian suaminya, tapi Adam
semakin menjauhkan diri. Adam mula mendekatkan diri dengan tikar sembahyang.
Katrina bingung. Mana suaminya yang dikahwini dulu? Siapa lelaki Muslim yang
mahukan dia bertudung dan bersembahyang ini? Katrina semakin kemurungan. Nur dan
Adam tidak dapat mengelakkan diri bila dihantar untuk melihat tapak projek terbaru di
sebuah kawasan peranginan, dan mereka semakin rapat.

episod 12

Sebaik Nur dan Adam pulang dari tempat peranginan tadi, Aidil mengunjungi Nur. ingin
tahu khabarnya.. Nur berkata dia semakin membiasakan diri dengan kehadiran Adam.
Dia mengakui merindui surat-surat Aidil, yang banyak memberinya kekuatan. Sarah
datang mencari Nur di tempat kerja, terkejut mendapati Nur dengan Aidil. Perasaan
cemburunya membuak. Nur terkejut melihat Sarah. Sarah pinta penjelasan. Sangka Nur,
Sarah ketahui tentang dirinya dan Adam. Dia ceritakan segalanya dan pinta Sarah
merahsiakannya. Rasa cemburu Sarah mendorongnya untuk memusnahkan ikatan
persahabatan antara Nur dan Aidil. Dia menulis surat tak bernama pada Adam yang Nur
dan Aidil berhubungan sulit. Adam berdepan dengan Aidil dan Nur. Nur bersumpah
tidak pernah menduakan suaminya. Di sudut hati, Aidil menangis mendengar kenyataan
Nur. Tapi dia mengiyakannya pada Adam, mereka tidak pernah melebihi batasan
sebagai saudara. Adam meminta maaf pada Nur dan Aidil.

episod 13

Adam dan Nur semakin rapat. Adam berkongsi impiannya bersama Nur. Dia mahu
mereka membina hidup baru bersama dikelilingi oleh tawa anak-anak . Hati Nur yang
dulu terguris, yang dulu menolak cinta, akhirnya mengakui yang dia juga menyimpan
perasaan sayang pada lelaki bernama suami itu. Aidil nasihati Adam supaya tidak
melukakan lagi hati Nur. Jika dia ingin memiliki Nur semula, buatlah dengan niat yang
ikhlas. Nur mendapat tahu yang Adam mempunyai isteri yang lain Katrina. Katrina
merayu padanya supaya tidak merampas suaminya. Katrina jelaskan apa yang telah
berlaku, dan Adam cuma inginkan zuriat, itu saja. Dia tidak mencintai Nur, sebagaimana
dia mencintai Katrina. Nur kecewa lagi dengan Adam. Dia membawa diri, pergi dari KL.
Adam memarahi Katrina kerana melukakan hati Nur. Tanya Katrina, haruskah dia
berdiam diri sementara suaminya dirampas perempuan lain? Adam berterus-terang
yang Nur itu isteri pertamanya. Katrina rasakan dunianya runtuh dan melarikan diri
meninggalkan Adam.

episod 14

Setahun kemudian, Nur bekerja sebagai agen di Mekah menguruskan jemaah Malaysia.
Jiwanya tenang dan telah belajar melupakan Adam. Sewaktu dia mengiringi jemaah, dia
terdengar suara memberi salam. Kelihatan Adam berdiri di depannya, berihram dan
kepala yang bercukur. Nur hampir tidak mengenalinya, dia menyapa dengan baik dan
gembira Adam terpanggil untuk menjejakkan kaki ke Tanah Suci. Adam menjemput Nur
ke hotel dia menginap, Nur menolak dengan baik. Hatinya sudah tertutup untuk Adam.
Adam pinta Nur datang untuk ibunya yang sudah mengetahui perkara yang sebenar. Ibu
teringin sangat untuk berjumpa dengan Nur. Nur serba-salah, terngiang nasihat
majikannya, Ummu Majid yang dianggapnya seperti ibu angkatnya bahawa tiada
masalah yang akan selesai dengan melarikan diri. Aidil datang berjumpa dengan Nur,
sampaikan hajat ibunya untuk bertemu dengan Nur. Nur akur tapi meminta supaya
Adam tidak berada di situ. Aidil kata Adam telah benar-benar berubah kali ini.

episod 15

Nur sebak dan terus bersalam dan memeluk Ibu. Aidil senyum hiba dan Adam
memerhati, matanya berkaca. Nur mengalah akan pelawaan Ibu makan malam
bersama. Nur kata dia harus pergi segera, tapi Adam pintanya jangan lari setiap kali
berjumpanya. Bukan niatnya untuk mengejar jika pintu hati Nur terbuka untuk terima
Adam akan berada di sisi Nur. Jika hatinya masih tertutup dia akan menunggu. Nur
terharu tapi begitu takut dikecewakan lagi oleh suaminya itu. Adam pinta isterinya
memaafkan semua perbuatannya yang lalu dan berhasrat untuk berjalan ke Masjidil
Haram bersama isterinya. Nur menggelengkan kepala, Adam kecewa tapi redha. Aidil
melihat dan bersuara ke Nur kembali pada Adam, jodohnya dan Adam sudah tertulis.
Dia sebak akan segala pengorbanannya. Ibu berdoa kepada Ilahi, berikanlah
kebahagiaan pada Aidil yang selama ini telah berkorban, berikanlah dia cinta seorang
isteri. Sebaik airmata Ibu jatuh ke tanah, pandangan Aidil bertembung dengan seorang
gadis yang berabaya dan niqab, sinaran matanya menusuk ke hati Aidil.

episod 16

Gadis tersebut ditemani oleh bapanya dan berjalan menuju ke hotel yang sama tempat
Aidil menginap. Sebaik melangkah masuk, ibu mengenggam tangan Aidil, dan berkata
dia bangga punyai anak seperti Aidil. Dia bersyukur kerana pengorbanan Aidil, Adam kini
kembali ke pangkal jalan. Ibu mahukan yang terbaik untuk Aidil dan dia percaya yang
terbaik jugalah dimiliki Aidil. Aidil senyum, mengerti ibunya. Mata Aidil melirik kearah
gadis tadi, dan Ibu tersenyum. Ibu nasihati Adam supaya membebaskan Nur. Kata Adam
dia tidak akan berbuat demikian kecuali dipinta sendiri oleh Nur.Dia masih menaruh
harapan.. Adam terima sepucuk surat dari Nur yang sudah memaafkannya dan dia juga
pinta supaya Adam memaafkannya. Dia sedar dia bukan isteri yang sempurna dan
mengizinkan Adam untuk mencari penggantinya. Adam membalas surat Nur dia tidak
akan mencari pengganti diri Nur. Baginya Nur isterinya hingga ke akhir hayat. Dia
menamatkan suratnya dengan sebuah doa.

episod 17

Setahun kemudian, Adam kini telah membuka firma arkiteknya sendiri yang membuat
pengkhususan dalam senibina Islam. Dia terkejut bertemu dengan Nur Aminayang
sudah pulang ke Malaysia. Adam bertanya jika Nur kembali untuk selamanya. Dan sudah
temui kebahagiaan yang dicari? Nur angguk. Nur tanya kenapa Adam berhenti menulis
email pada Nur. Sangka Adam Nur tidak pernah membaca surat-suratnya, ta[I Nur kata
dia membaca setiap satu daripadanya. Adam menjemput Nur pulang ke kampung
bersamanya untuk majlis pernikahan Aidil. Aidil bersyukurAdam dan Nur bersatu. Adam
berterima kasih atas pengorbanan abangnya. Adam dan Nur kembali ke bilik mereka
menghabiskan malam pertama mereka dulu. Setelah bertahun lamanya, ini kini malam
pertama mereka dalam erti kata sebenar.

episod 18

Suasana masih riuh rendah dengan hilai tawa orang kampung menyediakan majlis.
Adam dan Nur diusik kerana kemesraan mereka. Nur memujuk Sarah yang kecewa
kerana Aidil akan melangsungkan pernikahan dengan orang lain. Kata Nur jodoh
ditangan Tuhan. Kata Sarah,.Aidil pilih Aliya kerana dia anak orang kaya. Nur menegur
Sarah. Nur mengucapkan tahniah pada Aidil, dan Aidil mengharapkan kebahagiaan buat
Nur dan Adam. Nur harap akan berjumpa Aliya dalam masa yang terdekat. Menurut
Aidil, Aliya menerima dia seadanya. Sarah menasihatkan Nur supaya berhati hati agar
tidak kecewakan lagi oleh Adam tapi Nur semakin yakin dengan keputusannya, Adam
pilihan terbaik untuknya. Mereka saling berbalas pandang, dan tersenyum. Majlis
berlangsung dengan penuh meriah.. tetapi tiba seorang tetamu yang tak
diundang..Katrina.

episod 19

Adam dan Nur terkejut dengan kehadiran Katrina yang kini berhijab. Katrina
menceritakan kisah hidupnya, selepas dia meninggalkan Adam, untuk menenangkan diri
setiap malam berpesta, bertukar pasangan, mabuk. Di Jakarta dia mengenali seorang
wanita yang membimbingnya dekat pada Islam. Nur menjemput Katrina untuk tinggal
dengan mereka untuk sementara waktu. Ibu bertanya pada Nur dan Adam siapa Katrina
sebenarnya. Nur cuba berdalih, tapi Adam tidak mahu membohongi ibunya lagi. Ini
Katrina, isteri keduanya yang dinikahi di Australia. Dibalut perasaan bersalah terhadap
Katrina, Adam sedia menerimanya kembali, dengan izin Nur. Katrina menyatakan pada
Nur dia tidak ingin merampas hak sesiapa, hanya berkongsi kasih seorang suami. Nur
angguk dan memeluknya. Katrina berkata, sungguh mulia hati Nur, dan semoga Allah
S.W.T. melindunginya sentiasa.

episod 20

Adam, Kat dan Nur belajar hidup bermadu. Kat merasai dia mengganggu kebahagiaan
Adam dan Nur dan selalu mengalah. Adam cuba bertindak seadil adilnya. Dia berkongsi
masalah dengan Aidil. Dia merasakan jalan yang terbaik adalah untuk menceraikan
Katrina, tetapi rasa tanggungjawabnya menebal. Dia yang seharusnya membimbing
isterinya itu, bukan dilepaskan supaya mencari jalan sendiri.. Kata Aidil, dia harus
mendengar kata hatinya sendiri. Aidil dan Aliya hidup bahagia walaupun Aidil risau Aliya
tidak dapat menyesuaikan diri dengan rumah kampung mereka. Sarah cuba memasang
jarum dalam kehidupan mereka, dan bercerita padanya Aidil sebenarnya cintakan Nur.
Terkejut Aliya. Dengan selamba Sarah bercerita, Aidil sebenarnya sepatutnya
mengahwini Nur, tapi atas permintaan akhir arwah Haji Hassan, Adam yang dikahwinkan
dengan Nur tapi cintanya pada Nur tidak pernah padam. Aliya dihambat rasa cemburu.
Dia minta Aidil berterus terang.

episod 21

Kata Aidil itu semua cerita lama tiada lagi wanita lain dihatinya selepas berjumpa
dengan Aliya. Aliya masih belum pasti, Aidil cuba meyakinkan Aliya tapi hubungan
mereka terus renggang. Adam memberitahu Nur dia akan melepaskan Katrina. Nur
memujuknya supaya jangan, dan bersabar. Sewaktu menunaikan solat subuh bersamasama,
Katrina pengsan, mereka cuba menyelamatkannya, tapi terlambat. Menurut
doktor dia meninggal kerana brain aneurism. Semuanya terkejut, tiada. Adam, Nur dan
keluarga di pusara Katrina. Seolah telah menjangkakan kematiannya, Katrina
meninggalkan sepucuk surat kepada Adam dan Nur, supaya berbahagia dan supaya
tidak lupa yang nur kasih sebenarnya, adalah Kasih kepada Nya.

episod 22

Sarah semakin rancak meracuni fikiran Aliya supaya Aliya melihat sendiri keakraban Aidil
dan Nur. Sarah kata pada Nur, menurut Aliya, Aidil masih simpan perasaan terhadapnya.
Dan ini meretakkan hubungan mereka. Nur pinta berjumpa dengan Aidil untuk
penjelasannya. Aidil berkata dia hanya simpan perasaan terhadap Nur sebagai seorang
adik. Aidil mengiyakan dia pernah menyayangi Nur dahulu. Tanpa pengetahuan mereka,
Sarah dan Aliya mendengar perbualan mereka. Pucat lesi muka Aliya. Adam juga ada
mendengar perbualan itu. Sambung Aidil, Nur seorang wanita yang sempurna, dan
sangkanya dia akan dikahwinkan dengan Nur, sebaliknya yang berlaku. Dia rela
berkorban melepaskan wanita yang disayanginya untuk adiknya. Aliya tidak dapat
mendengar lagi, lalu pergi. Adam sebak mendengar pengakuan abangnya dan pergi juga.
Aidil berkata perkara yang lepas sudah dilupakannya. Jodoh Nur bersama Adam, dan dia
bersama Aliya itu sudah tertulis. Nur lega akan penjelasan Aidil, dan Sarah tersenyum
sendiri.

episod 23

Aidil mendapati Aliya telah pulang ke rumah ibu bapanya. Dia cuba berjumpa tapi Aliya
mahu bersendiri. Sarah berkata Aliya tidak tahan dengan cara kampung dan rindukan
kemewahannya. Hancur hatinya Aidil sampai bila pun dia tidak akan mampu
memberikan kemewahan sebegitu pada isterinya. Dia berjumpa dengan Adam yang
tidak belas kasihan. Adam bertanya jika Aidil jujur cintanya pada Aliya. Aidil terhina
ditanya begitu. Nur juga perasan yang Adam menjauhkan diri. Adam ditugaskan ke
Mumbai, sebelum berlepas dia pinta maaf pada Aidil atas semua kesalahannya yang
terdahulu. Setelah pemergian Adam, Nur terkejut bila dikhabarkan Mumbai diserang
pengganas, dan hotel Adam telah ditawan. Nur dan Aidil cuba mendapatkan kepastian
dari Wisma Putra, tapi tiada berita. Ibu juga tidak putus-putus berdoa untuk
keselamatan Adam. Nur berkeputusan untuk ke sana, setelah Adam disahkan ada
dibiliknya pada masa ia diserang. Tetapi mayatnya tidak ditemui dan dia diklasifikasikan
sebagai hilang.

episod 24

6 bulan kemudian, ibu bertanya pada Nur sampai bila dia mahu hidup sendiri. Kata Nur,
Adam menunggu Nur lama dan Nur akan tunggu dia seumur hidupnya. Aidil hilang akal,
kehilangan Adam dan Aliya. Nur memujuknya supaya berjumpa Aliya. Aidil dan Aliya
bertemu dan Aidil rela melepaskannya jika itu yang dia mahu. Aliya sedih, tanya kembali
apakah itu yang diinginkan Aidil? Aidil keliru. Kata Aiya dia tahu Nur bersendiri mungkin
Aidil mahu mengahwininya. Aidil menceritakan apa yang sebenarnya berlaku, dan Aliya
juga. Mereka akhirnya mendapat tahu yang ini semua adalah angkara Sarah. Aidil dan
Aliya kembali bersama. Sewaktu Aidil bersembang dengan ibunya mereka melihat
keadaan Nur senyum bersedih. Tanya ibu, kalau ditakdirkan Adam telah pergi,
sanggupkan Aidil mengahwini Nur? Aliya mendengar soalan itu. Aidil berkata dia tidak
sanggup menduakan Aliya. Aliya terharu.

episod 25

Aliya merapati Nur dan memberitahunya yang dia mengizinkan Aidil mengahwini Nur
jika itu takdir mereka. Nur menggeleng cintanya hanya pada Adam dan dia akan tetap
menjadi isteri Adam. Setiap hari Nur menulis email pada Adam. Dia bercerita pada
Adam segala-galanya yang berlaku dalam hidupnya seperti yang dilakukan Adam dahulu.
Walaupun dalam surat Nur cuba ceria, sebaik selepas menulis, dia menitiskan air mata.
Adam turut menitiskan airmata sambil membaca email di Mumbai. Adam kini bermisai
dan berjambang. Soal temannya tidak mahu pulangkah dia? Kata Adam, buat pertama
kali dalam hidupnya, dia mahu berkorban untuk abangnya, dia mahu Aidil bahagia.
Sarah yang melihat kakaknya menulis surat setiap hari pada Adam merasa cukup
bersalah. Tanpa pengetahuan Nur, Sarah mula menulis surat untuk Adam.

episod 26

Nur menghabiskan masa dengan anak-anak di masjid. Suatu hari, Aidil melihat Nur
menangis, airmata berlinangan di pipi. Aliya mendekatinya mengingati perbualan
mereka yang dia mengizinkannya. Aidil merapati Nur dan berkata dia sanggup menjaga
Nur. Nur memandang Aidil, kemudian Aliyadan Nur menggeleng perlahan. Nur
membuat keputusan untuk pulang ke Kuala Lumpur. Dia tidak mahu lagi menjadi
penyebab renggangnya hubungan Aidil dan Aliya. Dia ke stesen keretapi, dihantar Aidil
dan Aliya. Sewaktu keretapi berhenti, seorang lelaki berjambang turun. Nur, Aidil atau
Aliya tidak sedar akan ketibaannya. Nur bersalam dengan Aidil dan Aliya.. Tudung Nur
terbang di tiup angin dan dia menaiki keretapi. Dalam keretapi, Nur memandang keluar,
Adam tiba disisinya sambil memberi salam. Nur terkejut, memandangnya, bersyukur..
dia tahu Adam akan pulang juga ke pangkuannya. Mereka berpelukan.


*TAMAT*

posted under | 1 Comments

MALAYSIAN STUDENTS IN INDONESIA ADVISED TO TAKE CARE


By Mohd Nasir Yusoff Bernama - Wednesday, September 9

JAKARTA, Sept 8 (Bernama) -– The Malaysian Students Department here has advised Malaysian students in Indonesia to take care following reportedly rising anger among a small group of people over slanderous reports by the media of late.

The department has sent an SMS message to advise all Malaysian students to avoid using Jalan Diponegoro here.

The anger among the small group of people seems to have reached a serious stage following recent media reports and visuals of more than 360 people having registered as volunteers to "crush" Malaysia.

Today, a group calling itself "Benteng Demokrasi Rakyat" (BENDERA) threatened to use sharpened bamboo on Malaysians using Jalan Diponegoro here.

It was reported that 50 members of BENDERA armed with these "spears" forced people using the road to show proof of their identity with the intention of detaining anyone who was Malaysian.

-- MORE

STUDENTS-ADVICE 2 (LAST) JAKARTA

This act of taking the law into their own hands was reported in the local online media, including detikcom.

In one incident previously, rotten eggs were hurled at a house rented by Malaysian students of Gadjah Mada University in Yogyakarta by a group of demonstrators comprising local undergraduates who were angry at Malaysia for having allegedly "stolen" the Pendet dance which originated from Indonesia's Bali island.

Following that issue, which was fanned by the local media and linked to past issues, several groups of Indonesians demonstrated in front of the Malaysian embassy here.

Malaysia stated that it had not "stolen" the dance for a video clip tourism promotion, which was actually produced by a private company based in Singapore, but the explanation seemed to have fallen on deaf ears.

The okezone website reported that BENDERA had conducted checks on more than 100 people using Jalan Diponegoro.

Detikcom reported that no Malaysian had used that road and that the checks, which were to have been conducted for one hour, ended just after 30 minutes.

-- BERNAMA

MNY KAM MGN


>> Sakitnya hati tengok segelintir rakyat Indonesia yang keterlaluan. Jangan sampai jadi perang dah la. Bukan apa, malu bila generasi akan datang baca sejarah " 2009 Peperangan Indonesia - Malaysia" , punca..klaim rendang, kunyit, satey, silat, keris dll sebagai budaya dan hak mereka..sabar je la aku..<<

The Clickbank Code

" How A 39 yr old Clickbank Newbie Stumbled Across A Secret Formula That Generate $48K In His First 4 weeks...."
and it all came from promoting other people's product!!


let's check this out


Discover easy, simple and super-fast shortcuts to earning massive wealth


"REVEALED: The Secrect Method To
Getting 100% Commission & Huge
LifeTime Residual Income From The
Hottest Selling Product On
ClicBank For FREE!!"


FOR MORE INFORMATION
DON'T HESITATE

TO





posted under | 1 Comments

Make Money in 24 Hours Using Clickbank

Clickbank is one of the most trusted payment processor sites online and you can make some serious bucks using this system. Don't think of Clickbank for just payment processing, you need to start thinking dollar signs.

Here are a few ways you can generate a decent income using Clickbank. Anyone can do this even my grandmother. You can if you put it to action right away, you can make money within 24 hours from now. Are you ready?

First you need to sign up at Clickbank.com for a free account, which is Free and very simple. You should skim through this without a problem.

After you are signed up, click on the "market place" link at the top of the page and start searching for products to promote, you can choose from different categories, like business or health.

Also if you have an existing business, you can simply add these products to your website or send them to your mailing list, of course you don't need a mailing list to actually cash in BIG. When you see a product you like, just click "get hoplink" to get your product code, this is the code you'll need to promote that particular product, which Clickbank will use to track all your sales.

If you have your own product/s you want to sell, you can sell them through Clickbank, it only cost less than $50.00 to become a merchant, which is a lot better and cheaper than setting up your own business merchant account.

Want to get paid from letting other people promote your product for you? Signing up with Clickbank as a vendor is the fastest way to recruit affiliates to sell your product/s. You can literally get rich quick, well maybe not quick, but close enough.

Clickbank itself has an affiliate program that you can start promoting for free, it doesn't pay much, but hey, money is money right? I'll take it.

Earn $1,000s Weekly With NO Out Of Pocket Cost...EVER
Click Here to Join this Free Business Opportunity.

Richelle A. Whiting has been an internet marketer for 5 years and enjoys playing around with the internet, learning more each day to boost her income. She has dedicated herself to helping others do the same.

Article Source: http://EzineArticles.com/?expert=Richelle_A._Whiting

posted under | 2 Comments

HaHaHa





posted under | 0 Comments

The Salty Coffee

I found this story at http://www.touchinglovestories.com.
For me, it was so touching and i do cry when reading this story. Let us share it here...

THE SALTY COFFEE


He met her at a party. She was so outstanding, many guys chasing after her, while he was so normal, nobody paid attention to him.

At the end of the party, he invited her to have coffee with him, she was surprised but due to being polite, she promised. They sat in a nice coffee shop, he was too nervous to say anything, she felt uncomfortable, and she thought to herself, "Please, let me go home..."

Suddenly he asked the waiter, "Would you please give me some salt? I'd like to put it in my coffee." Everybody stared at him, so strange! His face turned red but still, he put the salt in his coffee and drank it. She asked him curiously, "Why you have this hobby?" He replied, "When I was a little boy, I lived near the sea, I liked playing in the sea, I could feel the taste of the sea, just like the taste of the salty coffee. Now every time I have the salty coffee, I always think of my childhood, think of my hometown, I miss my hometown so much, I miss my parents who are still living there." While saying that tears filled his eyes. She was deeply touched. That's his true feeling, from the bottom of his heart. A man who can tell out his homesickness, he must be a man who loves home, cares about home, has responsibility of home... Then she also started to speak, spoke about her faraway hometown, her childhood, her family.


That was a really nice talk, also a beautiful beginning of their story. They continued to date. She found that actually he was a man who meets all her demands; he had tolerance, was kind hearted, warm, careful. He was such a good person but she almost missed him! Thanks to his salty coffee! Then the story was just like every beautiful love story, the princess married to the prince, and then they were living the happy life... And, every time she made coffee for him, she put some salt in the coffee, as she knew that's the way he liked it.

After 40 years, he passed away, left her a letter which said, "My dearest, please forgive me, forgive my whole life's lie. This was the only lie I said to you---the salty coffee. Remember the first time we dated? I was so nervous at that time, actually I wanted some sugar, but I said salt. It was hard for me to change so I just went ahead. I never thought that could be the start of our communication! I tried to tell you the truth many times in my life, but I was too afraid to do that, as I have promised not to lie to you for anything... Now I'm dying, I afraid of nothing so I tell you the truth, I don't like the salty coffee, what a strange bad taste... But I have had the salty coffee for my whole life! Since I knew you, I never feel sorry for anything I do for you. Having you with me is my biggest happiness for my whole life. If I can live for the second time, still want to know you and have you for my whole life, even though I have to drink the salty coffee again."

Her tears made the letter totally wet. Someday, someone asked her, "What's the taste of salty coffee?" She replied, "It's sweet."

Pass this to everyone because love is not to forget but to forgive, not to see but understand, not to hear but to listen, not to let go but HOLD ON!!!!

posted under | 2 Comments

Kebetulan ke??


Harini aku terlihat pic statue ni masa nak login Yahoo..mmg mcm MJ.. Limestone sculpture ni dah di pamerkan di Chicago’s Field Museum sejak tahun 1988, cuma baru mendapat perhatian sejak kebelakangan ini kerana keserupaannya dengan Jacko. Dianggarkan sculpture ni dah berusia 3000 tahun dan diukir di antara 1550 - 1050 B.C.

Ukiran sculpture itu adalah wanita menurut jurucakap pihak muzium, dan dia tak pasti sama ada MJ penah melawat dan melihat sculpture tersebut semasa hayatnya.

Ada satu klip video MJ yg ada berunsur Egyptian.. watch this " Remember The Time"..



posted under | 0 Comments

...untitled..




Saat terindah saat bersamamu
Begitu lelapnya aku pun terbuai
Sebenarnya aku tlah berharap
Ku kan memiliki dirimu selamanya

Segenap hatiku luluh lantak
Mengiringi dukaku yang kehilangan dirimu
Sungguh ku tak mampu tuk meredam
Kepedihan hatiku untuk merelakan kepergianmu

Ingin kuyakini cinta tak kan berakhir
Namun takdir menuliskan kita harus berakhir

Ku tak sanggup tuk merelakanmu

posted under | 0 Comments

Truth Appeared


* klik untuk imej yg lebih jelas

Aku rasa terpanggil nak tunjukkan flyer ni kat orang ramai, ada yang tinggal mesej di shoutmix aku, aku quote disini ye " blogstarz :Beginila perangai orang yg mahu income tapi tak de usaha.." aku nak "si blogstarz" ni rujuk kembali flyer dia yg kat atas ni...

Iklan siapa kah yg mengajak org malas usaha agar masuk Blogstarz..?? Siapa yg taknak duit mudah?

Siapa target market Blogstarz sebenarnya?? Golongan tiada pengalaman internet...

kenapa golongan ini menjadi target market??.. sebab mereka2 ini diharapkan berdiam diri setelah menyedari apa hasil yang mereka perolehi tidak lah sepertimana yg dijanjikan dalam flyer di atas..

posted under | 1 Comments

STATEMENT BLOGSTARZ vs JANJI MANIS MU



ini pendapatan aku (adshare) di Blogstarz sehingga ke hari ini

cuba lihat pada point pertama pendapatan sebagai blogger.. Apa yang blogstarz janjikan? PERKONGSIAN KEUNTUNGAN SEHINGGA 80% SETIAP BULAN, aku amik pakej RM99, so hanya layak dapat 20% .

Cuba lihat kembali statement pendapatan aku di atas, adakah aku dapat income adshare setiap bulan?? aku malas nak hurai bab2 lain dulu buat masa ni...korang pikir la sendiri dulu ye...

* click image untuk view dgn lebih jelas..

posted under | 0 Comments

Blogstarz Oh Blogstarz

Untuk pengetahuan umum, aku adalah salah seorang peserta Blogstarz. Mula-mula aku kenali Blogstarz, melalui Harian Metro, kawan-kawan sepejabat semua berminat nak join benda ni since janji manis yang ditabur oleh pihak Blogstarz. Semua nak labur duit, nak share ambik pakej yang paling besar. Tapi aku cakap kat diorang bagi aku cuba dengan pakej yang paling kecik dulu, RM99.

Aku surf cari maklumat pasal Blogstarz ni sebelum aku join, dan yang mula2 sekali aku baca mengenai blogstarz ialah... Blogstarz: Apa Yang Kau Perlu Tahu Sebelum Lebur RM99 untuk Blog Sampah entri dari MohdIsmail.net (awat blog ni dah takleh bukak skrg??). Hati aku memang dah mula tak sedap time tuh.. tapi takpelah aku cuba dulu.. lagi pun RM99 je..mana tau betul2 boleh buat duit.

So, aku pun masuk le Blogstarz ni, dah bank in duit RM99, then aku fax ler butir pembayaran sepertimana di arahkan, tak cukup dengan fax, aku email, aku sms.. tapi pengaktifan memang lembab. Aku mula rasa nak marah, aku call office Blogstarz ni, haram tak dijawap, ada kawan aku tanya.."kau ni dah kene tipu kot".. Aku sedapkan hati sendiri, aku kata "isk kalo penipu takkan tiap2 minggu diorang ni masuk paper?". So aku email lak diorg ni, pastu diorg reply suruh sahkan pembayaran sekali lagi. Situ aku dah jangka, diorg ni mmg tak sistematik dan banyak masalah akan timbul nanti.

Actually, aku masuk Blogstarz untuk cari side income je, takde ler beriya2 nak jadikan ianya sumber pendapatan utama. Satu hari (setelah dekat 3minggu aku wat pembayaran), aku cuba la login akaun Blogstarz aku, huhh baru dapat akses, tu pun tak dapat sebarang notification (samada melalui email ke sms ke) yg mengatakan aku dah boleh start ber"blog". Memang tiada budi bahasa diorang ni, dah la bila kita mendaftar, takde le diorang bagi email ucapan terima kasih dan kata2 aluan sempena aku dah sedekah RM15 kat upline aku (aku pilih "founder" sbg upline aku) .

Beberapa hari dalam Blogstarz, aku belajar guna Bubbletalk, medan promosi ahli2 Blogstarz, rata2 promosi produk or programme yang sama (jadi siapa yang nak beli?) Aku yang sememangnya tiada biz yang nak di promote, adala join 2-3 biz yang modal kecil (MLM) ..dan aku pun dah jadi tak berapa bijak..terikut2 cara ahli2 Blogstarz yg amat aku kesiankan sekarang ni..BubbleTalk tu plak memang lah tak best, bayangkan selepas taip dan enter, kene klik refresh lak baru la msg yang kita taip tadi akan terpapar di skrin. Tu belum ambil kira nak setup blog lagi, memang tak user friendly.. semua nak kene cari dan cuba sendiri, (manual / tutorial utk setup blog tak diberikan). Pendek kata Blogstarz ni memang hampeh.. dan ini juga sebenarnya MLM, kalo tak taja orang ntah bila la nak kaya.. nak harap adshare, RM0.30 utk 2 bulan.. huhu lepas la nak bayar masuk tandas awam.

2 bulan aku ada dalam Blogstarz, aku dah rasa apa yang ahli dapat tak seperti yang dijanjikan. So aku dah malas nak layan, nak taja orang ..huh sorry aku taknak menipu orang, tapi ada la ahli Blogstarz yang pada mulanya aku kagum kerana kesabaran dan kesungguhannya dalam nak memajukan biz online nya, dia ni perempuan kot, tapi laki dia pun sometimes online pakai id dia.. aku pernah nak dealing biz batik dengan dia, wahh sembang cam bagus2, nak bawak ke Singapore katanya, nak order banyak.. Tapi on that time aku tak berapa harap dah sebab aku dapat rasa dah dia ni macam sembang je lebih. Aku bergiat aktif di Chat Box kepunyaan seorang rakan (juga mangsa Blogstarz) di sini aku belajar buat blog free, (blogspot) yg mana lebih mudah untuk aku set up dah lebih cantik/menarik berbanding dgn blog Blogstarz aku. (sekurang2 nya kat BLOGSPOT ni , aku tak di paksa letak iklan yang aku tak suka, buat semak je)

Owh, berbalik kepada cerita akak tuh dan laki dia, pernah sekali akak tu tersesat ke CB (chatbox) kawan aku tuh, hehe , aku ingat lagi dia ni cuba berlagak macam dia pandai sgt buat biz online ni, hari tu gak aku dengar dia melalut kata Blogstarz ni international, adik dia siap ada prospek dari luar Malaysia nak bawak join Blogstarz.. keras perut aku gelak.. ntah apa2 sungguh.

Haritu jugak aku dapat sms dari laki dia cakap yang order untuk batik tuh later dia akan confirmkan, sbb masa tuh dia takde kat Johor. Aku reply "ok je". Aku dah rasa something actually..

Next 3-4 days, aku dapat sms dari laki dia lagi, cakap nak cancel dealing dengan aku sebab kejadian kami "membancuh" bini dia kat CB kawan aku tuh. Haha something yang aku dah expect.. aku tak heran sangat sebab aku tak rugi pun. Di situ aku dah dapat tau, diorang ni memang tak professional, cepat melatah..emo.. Camana le nak bisness yekk??. Yang aku pelik, kami kutuk Blogstarz , awat bini dia or dia nak melenting.. kami pun ahli (lebih tepat kalo aku tulis mangsa) Blogstarz.. cuma kami dah sedar , salah ke kami nak sebarkan kebenaran kepada orang2 yang belum tahu.. Kami bukan seperti anda, yang sanggup buncitkan perut dengan duit menipu orang (menaja orang masuk ke Blogstarz aku anggap satu penipuan).

Okey, the main point why aku wat entri ni ialah..jeng..jeng..jeng.. SEMALAM AKU KENE SERANGAN SMS dari NMQ BLOGSTARZ..dia bengang kot aku lantang kutuk BLOGSTARZ kesayangan nya di BubbleTalk..

Sini aku letakkan SMS2 menarik dari beliau :

1. "Shacz jgn ckp byk2. Jgn jadi tali barut phd yg berlandaskan syaitan yg direjam. Jgn ingat dlm online tu line clear.. Jgn mencabar "

2. "Kalo nak sgt tunjuk jantan x jantan suruh balaci2 tu tipon aku skg! Jgn jadi kecut ckp ngan diorg.. Jadi jantan la sikit " - sms ni di tuju kat rakan2 seperjuangan ku...

3. "Ckp dgn org2 kau tu jgn tunjuk berani dlm online aje. Mana org2 kau tu? Takat citer blkg seorg pompuan mcm kau nak buatpe? Pesan kat jantan2 kau tu simpan je telur kat dalam kain kau!" lepas terima sms ni hati aku panas sat..ye la aku takde lak kutuk dia, lebih2 dah diorg ni, mana leh tahan..aku reply "woi pehal serang aku, ko yg takde telo kot"

4. "Telor adee, anak pun dah dapat sorang.. pesan kat otai2 kau tu kalo berani sgt meh tipon aku. Ckp terang2 apa prob? Jgn jadi otai2 jantan yg menyorok blkg kain pompuan mcm kau, murahan!"...aku reply gak yg ni " xde masa nak layan sms pengecut"

5. "Mana telor2 yg kau dah peram tu? Dah menetas ke belum? Lamanya tunggu! Dah jadi tembelang ke? Murahannn.."

6. "Murahannn! Warhh kah kah"

7. "Sedih bila trkenangkan mak/bapak kau dapat anak mcm ni. Ish ish ish. Penat diorang membesarkan dari janin tau2 jd murahan jgk"

7 sms dari NMQ aku balas 2 je..sbb aku tau no use layan org mcm ni... korang baca la sendiri sms2 dia..siapa yang kurang ajar??.. Sabar jela Blogstarz dah lahirkan org mcm ni..kesiann....

posted under | 6 Comments

Pagi Yang Gelap..



Tajuk "posting" yg takde kene mengena dgn content..hahaha.. Anyway TQ again..PIE.. (http://shafie.biz/)


posted under | 3 Comments

Buat Baik Di balas Baik (Nakal Tak Semestinya Jahat)

Best je aku tengok video ni, saje je wat posting memandangkan takde idea.. enjoy this video kayh ..

posted under | 4 Comments

PIC AKU YG DI ROSAKKAN PIE

Terima kasih Pie... huhuh aku takde idea nak wat posting...

posted under | 2 Comments

SEPI



Video ini merupakan percubaan pertama aku menggunakan "movie maker". Sepi merupakan OST filem "Sepi" yang dinyanyikan oleh penyanyi tersohor Indonesia, Yuni Shara.

Lagu ini sedikit sebanyak menceritakan apa yang ada dalam hati aku...sepi..

posted under | 4 Comments

Tribute To Blogstarz: Blog Sampah Paling Hotz Di Malaysia Masakini


Tribute To Blogstarz: Blog Sampah Paling Hotz Di Malaysia Masakini

Sebelum aku memulakan bicara, untuk pengetahuan umum aku adalah bekas peserta Blogstarz (BS) yang pertama di’banned’ oleh pihak pengurusan BS pd mlm smlm diikuti oleh beberapa rakanku yg lain. Utk mengesahkan aku prnh menyertai BS adalah baik jikalau kalian melayari http://logam.blogstarz.my Mengapa kami di’banned’? Antara sbb kami di’banned’ krn kami dikatakan melanggar syarat kontrak pihak BS dengan memburukkan BS dimana syarat kontrak ini tidak prnh kami lihat atau diberitahu. Kenapa kami dikatakan memburukkan BS? Antara sbb utama adalah usaha yg kami lakukan untuk menyedarkan org ramai yg telah ditipu dan cuba ditipu oleh pihak BS. Antara penipuan2 yg tlh dilakukan oleh pihak BS: i) dgn mengwar2kan tanpa membuat apa2 setiap peserta akan memperoleh pendapatan hasil dr Clickshare ataupun Google Adsense. Utk pengetahuan umum program ini tlh lama dibatalkan oleh pihak Google krn pelanggaran syarat oleh pihak BS dgn menyarankan peserta BS melakukan click di iklan sndr. Mgkn pihak BS tidak sedar ataupun sengaja cuba membelakangkan syarat bhw Google amat benci jika terdapat cubaan menipu spt ‘click fraud’ dgn membuat sangkaan bhw pihak Google tidak akan dpt menjejaki penipuan yg cuba dilakukan tp yg pasti kesalahan ini kemudiannya dialihkan kpd peserta. Tp walaupun program ini tlh lama dibatalkan oleh pihak Google ttp pihak BS masih menggunakan nama Clickshare/Google utk menarik perhatian lbh ramai peserta. ii)dipaksa menjadi pengiklan barangan sykt dan anak sykt BS secara tidak sedar. Jika anda melawat blog peserta2 BS anda akan melihat terlalu byk iklan yg dtg dr sykt dan anak sykt BS di mana iklan2 ini tidak akan termasuk di dlm program yg akan menerima bayaran. Yg plg mendukacitakan, walaupun secara teknikal anda tlh membeli blog ini tp anda tidak mempunyai kuasa sepenuhnya ke atas blog anda. Anda trs terpaksa membiarkan iklan2 ini berada di dalam blog anda kerana tiada cara utk membuangnya. iii)sistem iod yg ketingallan zaman. Tidak spt yg diwar2kan oleh pihak sykt bhw dgn program ini anda bole membuat kuiz, ruangan chat, satu2nya perkara yg anda boleh lakukan dgn iod adalah membuat poll. Dan yg plg menyedihkan adalah Encik Nawfal dr pihak BS dgn sengaja memberi idea kpd peserta BS utk menipu pengguna lain dgn mengatakan bhw ada antara peserta terawal BS tlh membuat kuiz dgn menggunakan iod system tp tidak memberikan hadiah. System ini juga membuatkan anda terpaksa membayar sebanyak RM100 setiap thn. iv)memaksa peserta membeli debit card dgn harga RM199 jika mahu mengeluarkan pendapatan yg diperolehi dr BS. Utk pengetahuan umum anda boleh mendapatkan debit card pd harga serendah RM25 dr Bank Islam, RM20 dr EON bank dan majoriti pihak perbankan hanya menggenakan caj yg krg dr RM50 utk mendapatkan debit card. Bukankah itu juga merupakan satu lg penipuan oleh pihak BS utk mengaut keuntungan yang berlipat kali ganda dgn memaksa peserta membeli debit card dr pihak BS walaupun mrk tlh mempunyai debit/crdt card mereka sndr. v)menjalankan sistem piramid. Jika ingin maju di dlm BS anda perlu rajin mencari org baru dgn menceritakan pelbagai cerita dogeng BS. Kebanyakan mangsa akan dibiarkan terkapai-kapai sebaik sahaja menyertai program BS. Ramai antara Master Centre, State Centre dan Regional Centre itu sndr tidak prnh kenal aper itu blog apa lg ingin membuat blog. Mangsa2 yg tlh menyertai program ini akan dibiarkan begitu sahaja walaupun tlh menghantar sms atau call berkali-kali. Aku rasa cukuplah sampai di situ sahaja pendedahan aku ttg apa sebenarnya BS. Terlalu byk utk disingkap ttg keburukan BS ttp biarlah masa yg menentukan. Sblm aku mengakhiri bicara, terima kasih kpd Encik Ramadhan yang tlh menghadiahkan aku dgn perkataan bodoh sepanjang hampir 20 minit berbicara pd mlm smlm. Sudah menjadi lumrah pihak BS utk menjawab pelbagai soalan yg tidak dpt dijawab dgn makian dan cercaan.

Terima kasih Logam, aku harap dengan artikel ini lebih ramai ahli Blogstarz akan sedar...

posted under | 9 Comments

PERGI (OST TALENTIME) - AIZAT




DOWNLOAD LAGU INI
Aizat - PERGI.mp3

Sayu terpisah

hikayat indah kini hanya tinggal sejarah

berhembus angin rindu

begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu

hujan lebat mencurah kini

bagaikan tiada henti

kaulah laguku kau irama terindah

tak lagi kudengari

kau pergi.. pergi..

sepi tanpa kata

terdiam dan kaku tak daya kau kulupa

apa pun kata mereka

biarkan kenangan berbunga di ranting usia

posted under | 0 Comments

the show must go on...

Empty spaces - what are we living for
Abandoned places - I guess we know the score
On and on, does anybody know what we are looking for...
Another hero, another mindless crime
Behind the curtain, in the pantomime
Hold the line, does anybody want to take it anymore
The show must go on,
The show must go on
Inside my heart is breaking
My make-up may be flaking
But my smile still stays on.
Whatever happens, Ill leave it all to chance
Another heartache, another failed romance
On and on, does anybody know what we are living for?
I guess Im learning, I must be warmer now
Ill soon be turning, round the corner now
Outside the dawn is breaking
But inside in the dark Im aching to be free
The show must go on
The show must go on
Inside my heart is breaking
My make-up may be flaking
But my smile still stays on
My soul is painted like the wings of butterflies
Fairytales of yesterday will grow but never die
I can fly - my friends
The show must go on
The show must go on
Ill face it with a grin
Im never giving in
On - with the show -
Ill top the bill, Ill overkill
I have to find the will to carry on
On with the -
On with the show -
The show must go on...

~this is one of my fav song~

posted under | 0 Comments

Ink & Toners For Printers



Kami menjual dan membekal pelbagai jenis ink/toner printer di seluruh negeri Kelantan dan Terengganu.
Untuk kawasan Kota Bharu dan sekitar penghantaran adalah percuma.
Bagi pelanggan Terengganu, pembelian RM300 dan ke atas penghantaran melalui courier tidak di kenakan caj, bagi yang kurang dari RM300, caj courier hanya RM5.
Credit terms sehingga 30 hari.
Kami juga membeli balik sesetengah jenis/model used catridges dengan harga yang tinggi. ( mestilah dalam keadaan baik(tidak calar, print head tak rosak dsb.) / original dan tidak pernah di refill).
Hubungi Sha 0175277413 untuk mendapatkan sebut harga. email wancheah@gmail.com

Newer Posts Home

Followers

Term of Use


Recent Comments